Alla inlägg under februari 2009

Av A Freak - 24 februari 2009 15:24

JAg har nu sett avsnittet som kom idag ller ja, det som visades igår och kom ut idag.... Iallafall så måste jag säga att jag var tveksam hela avsnittet tills de två sista scenerna... Jag tänkte bara att det blev lite mkt nu... Alla bara jagar varandra. Det blir förvirrande och jobbigt, tänkte jag.. och sedan pratade Benett med Nathans mamma och allt bara klickade! Alla pusselbitar passade och alla hade nu hittat sn "Sida", rätt eller fel.

Man har ju genom alla säsonge av Heroes alltid blivit led att tro att Benett är "The evil one" men man har alltid fått motsatsen bevisad och man vet inerst inne att han nog är ganska god... han får det bara att framstå som om han inte var de....

Jag tyckte det var skönt att man nu vet vart alla står och man är liksom redo för att dom ska börja slås!

Och jag måste bara hylla den sista scenen... Är det inte typiskt att bilden av en sprängd stad ska evigt komma upp;)


Jag ska se på Chuck senare och jag återkommer kanske då...

Om ni undrar hur det kommer sig att jag plötslig skriver igen så är det för att mina böcker är slut och för att jag, som så ofta är sjuk igen....

Men nu ska jag till stalet och titta lite på min häst ocg sedan ska jag se på Chuck;) =)

XOXO

Av A Freak - 24 februari 2009 10:18

holy.... Ja, vad ska man säga! Nu har jag läst klart hela twilight serien och jag kan säga att jag aldrig har läst en bättre bok! Det är sant! Fyran vad dock den sämsta enligt mig eftersom att allt bara ändrades så dramatiskt... jag gillade "dom" så som dom var i 1,2 oc 3.... men ändå så var den en stor hitt och jag har läst nu non-stop i en och en halv vecka.... såååå värt det! Jag har tappat mitt bloggliv, mitt serie liv och mitt sociala liv... men det var som sagt sååå värt det!

Jag råder er deffenetivt att läsa dessa böcker fö dom är värd så många läsare så möjligt! Jag ska snart läsa om dom bara för mitt nöjes skull.... Jag måste också lägga in att om ni ska lästa böckerna ta er tid (och ett lexikon) och läs dom på engelska!

Svenska som språk gör inte denna boken rätta.... Så förstör inte något så bra bara för att de ska gå fort eller lättare... Jag lovar det är värt lite extra tid för att få höra alla klockrena kommentarer från atta karaktärer....


och nu till mått lite mer "unpleasent".... mitt misstag... Jag glömde ta bort frågan och nu har ni röstat mer och nu kan jag inte bestämma mig! Mycket hjälp jag fick! ;) Men ni ser ju om jag byter;)

Nu ska jag åka till skolan en sväng och göra en engelska redovisning... Kul... Eller inte! Men sedan ska jag läsa och kanske titta på en liten serie också...


XOXO

Av A Freak - 23 februari 2009 13:19

Har ni märkt en sak?

Dom hållr nu på med någon sorts om flyttning av skådespelare! Polischefen i Dexter är sjuksköterska i Ugly betty och Karen i one tree hill är nån sorts chef i Heroes.... Jag har tänkt på det här och jag har kommit fram till att det kanske är så att dom kommer stanna länge i deras nya serier för Karen är aldrig med i one tree hill längre och dexter har möjligen lagt ner! Så kommer detta vara deras nya "Serie-hem"?


Ochjag har kollat på Nya Heroes och jag måste säga WOW! dom bara förtsätter att prestera! Det är ju helt otroligt! och jag blir bara mer och mer kär i Sylar.... Vilken jobbig kärlek!

Hur kan det komma sig att jag alltid faller för "The bad guys"?

Det är alltid samma sak; james i twilight, Sylar i Heroes och dexter i "dexter"! men men... jag lever och jag njuter...

Jag har dock enjävla massa serier att se ikapp.... det tar nog bara ett tag... Jag måste läsa ut fyrans twilight först....

Jag ka dock inte ta mig för att se de nya Chuck avsnitten för jag har inte jävla 3D glasögon! Fuck it, liksom! ;)


Så nu måste jag säga hejdå och förtsätta läsa!

XOXO

Av A Freak - 20 februari 2009 11:30

Jag har något dåligt samvete efter den här veckan... Jag har nästan inte skrivit något på en vecka.... tusan för mig!

MEN JAG HAR EN GRYMT BRA FÖRKLARING!

Jag har lästa nästan alla Twilight böckerna på engelska på typ en vecka... Den är ganska väldigt fängslande.... jag har knappt kunnat lagt ner böckerna! det är väldigt frustrerande! Jag håller på med fyran nu men den är säkert snart slut.... jag ska försöka se ikapp alla serier och återkomma då! men jag måste sluta lääsa först!


jag ska också säga att jag nu stänger röstningen! och ni har kommit fram till att det ska vara som det är.... Rädd för förändring?

XOXO

Av A Freak - 11 februari 2009 11:36

Nu har ni röstat såjävla otympligt att alla valalternativ har 25% jävla skit!

komigen!!!!

XOXO

Av A Freak - 10 februari 2009 12:21

Har det tagit.... i mitt serie tittande men snart ska jag fixa hem dom så jag kan se och känna mig lite "med" så att säga.... Men jag skriver när jag har fått tag i dom och ha tittat på dom... min syster fyller dock år idag (grattis till henne!) så det kanske inte blir idag... men kanske man vet aldrig!

Jag måste bara säga att jag behöver ett par 3D glasögon, och har inge! är det nån som vill offra ett par till mig så snälla säg de för jag är desperat! Jag vill se nya Chuck! Det bara ligger där på min daton och jag kan inte titta på de... =(

Ja ja... nu ska jag tillbaka till min Engelska

Av A Freak - 9 februari 2009 10:28

hur hände detta? vart har jag gått fel? Andra avenyn hysterin är total och alla är sååå med på vad som hände i det senaste avsnittet.... utom jag! de har jag aldrig kännt förut! Jag är alltid med på alla serier och så vidare men inte nu... nu  sitter jag här som ett frågetecken och bara ler åt de fula händelserna och de töntiga svenska replikerna som upprepas av dom runtomkring mig....

men jag har dock insett mitt nya beroende... Twilight! jag bara tänker på den... det ända problemet är att det är en film och nästa del kommer inte förren 20 november!!! och det är ett jävla tag tills dess!!!

men men.... jag är lycklig.... jag har bestellt skivoor från Amazon så nu bara väntar jag.... Dom kommer snart! ;)

Nu ska jag hitta på något... Skolan är som en jävla tartyr och det ända jag vill just nu är åka hemm ligga i min säng och sova!!! men fan heller! men jag ska iallafall gå och äta snart... alltid något.

XOXO

Av A Freak - 8 februari 2009 19:37

Nu är det så att jag funderar på att byta lite färg... men ni är ju så jävla jämn... Halva vill att jag ska byta till blått och halva vill inte ens att jag ska byta...

rösta den här veckan så ska jag byta eller inte byta i slutat av veckan ;)

XOXO

Ovido - Quiz & Flashcards