Alla inlägg under december 2008

Av A Freak - 30 december 2008 23:00

Jag har denna vackra dag/kväll kommit tillbaka till en serie som nu ligger högt upp på "världens-bästa"- listan... My own worst enemy! fuck vilken bra serie! den är ju grym... men tyvärr så finns det bara 9 avsnitt än så länge... men det är en så bra serie och för ett tag sedan så såg jag dom två första avsnitten och tänkte "jo, der var ju en grymt bra serie" men jag fortsate aldrig att se... jag har idag sett dom osedda avsnitten och jag är nu kär i serien! den är ju så bra! jag vill se och se och se... men nu har avsnitten tagit slut och jag måste upp i min sägn och se på sex and the city... men de är ju inte så illa de heller ;)

jaja... nu ska jag upp... kommentera gärna säger jag ännu en gång... patetiskt men så kan de vara ibland...


oj! nått annat kul!

Jag hade ju inte skrivit något om säsongs avslutningen av gossip girl... det finns ju inte så mkt att säga, bara att Chuck är så söt (de visste vi ju redan) och att Chuck är en jävla idiot!( det visste vi redan) och att serena och dan borde bli ett par igen (självklart!) sedan har vi ju bara chocken av lillys graviditet kvar... jag tycker de inte var så dåligt men... jaja...

nu måste jag upp!

XOXO

Av A Freak - 29 december 2008 13:08

Ja... jag har sett wild child! vad kan man säga... ? Spännande...

jag har även sett på... ja, bli inte besviken nu men... Bratz.... jag fy fan! vad är det världen hittar på nu för tiden.... på den gamla goda tiden var det tecknat och mean girls.... nu... så jag... Bratz!!! 4 blåsta tjejer som inte orkar med den högt uppsatta tjejen på skolan... Den ha man ju aldrig har förut!!! räkte den inte med High school musical!?!?!?! Måste dom förstöra alla unga barns hjärnor? är det ett mål?

Jag har tyvärr dragits med i detta och måste veta "Vad fan kommer dom hitta på nu?"

En barbi docka med för stort huvud? oops! det finns redan!

filmer som mobbar sig själva! (så som High school musical)

vart tar världen vägen!?!?! nu ska jag se på Aquamarin med emma! ;)

Spännande!!!

emma säger hej...

So give me one good reason,
why we need to be like them
Kids will have fun and offend,
they don't want to and don't fit in

XOXO

Av A Freak - 28 december 2008 11:16

jag är så ledsen för att jag aldrig skriver! jag vet att jag hatar närfolk gör så här.... skapar en blogg och sedan bloggar dom aldrig! det är så jävla irriterande... så... Förlåt att jag irriterar!!!! men nu måste ni förlåta mig för jag har varit borta och firat jul... och jag har fått Sex and the city sko lådan med alla 6 säsongen och jag har fått greys anatomy säsong 2! KUL VA!?!?!?

MEN MEN... NOG OM MIG...


serier är inte det lättaste att skriva om just nu för alla serier har pausat... så det är ett problem... men jag har nu sett klart första säsongen av criminal minds och fan vad det är psykat!!!!

OCH jag har sett på julens hjältar.... fan vilken bra jullkalender!!! den var ju så fin!

men nu ska jag se på The Fisher king part 2! oh så spännande!

XOXO

Av A Freak - 22 december 2008 22:09

Så... min helg började med ett litet "get-together" med mina vänner, lite julklappsutbyte och lite jul films tittande... skönheten och odjuret, The Grinch och en julkalender... minns ni "när karusellerna sover"? Jag var ganska liten när denna sändes och jag komihåg att den var as bra! samma gjorde mina vänner så jag laddade hem den och vi började se... woow!!! det är som om det handlar om en psyk störd pojke som går in i psykoser och hallucinerar kanniner och en gubbe som heter Manfred... inget jag skulle visa ett barn... och i det första avsnittet så försöker han titta in i sitt huvud på hans egna hjärna, han träffar Manfred och efter kanske 30 sekunder med denna främande man hoppar han in i bilen med honom och åker iväg... det skulle aldrig få visas i tv nu! hallå! tänk om han våldtar den lilla pojken!

Efter 5 avsnitt var jag och mina vänner i chock! vi skrattade lite och sedan somnade vi.

nästa dag vaknar jag och inser att- hmm... det var ett tag sedan jag såg på första säsongen av Criminal minds... så jag fick hem den och spenderade min dag tittandes på de. jag måste säga att jag har knappt något minne av denna säsong... men men.. fy fan vad otäck den är!!! jag blir ju mörkrädd! jag sitter här i min källare rädd för att bli överfallen på de sätten dom gör i avsnitten!!!

jag fortsätter nästa dag med detta och sedan kommer vi till idag... jag gick upp ur sängen drog på mig en tröja och gick till skolan, fick några konstiga blickar mot mina pyjamas byxor men allt som allt var det en okej dag... dryg men okej... jag tog meig till stan klarade moppe kortet(!) klippte mig och köpte en Rock sound ( en grym musik tidning!) och kom sedan hem... min mamma kom då på att- Oj, vad kul det skulle vara att se på mama mia! så det gjorde vi! den är okej... ganska komisk och en anning mkt sång men annars helt okej... och nu sitter jag här och ska se ännu ett avsnitt av criminal minds...


jag vill också lägga in ell litet komiskt klipp som jag hörde i helgen! Det är så jävla bra!!!!

XOXOX

Av A Freak - 20 december 2008 20:40

Mina ögon börjar värka, min syn blir suddig och en enda tår rinner ner för min kind... mina tankar: sylar är död, maradith är död och heroes säsong 3 är officiellt slut...  


Holy fuck!!!!

ni har säkert redan sett säsonsavslutningen av heroes... men jag såg de just och fy helvete vad bra det var! spänningen började efter 3 minuter och fortsatte tills slutet! vad kan man säga...

nathan har fått hetts och han är ju som hans pappa!

peter har fått tillbaka hans powers! så jävla bra!!!!

Sylar är död... (just nu, men vet aldrig... han kanske kommer tillbaka..hoppas!)

Nathans "flickvän" eller vad hon nu är, är helt störd!!!!

Meredith är död...

alla dör ju bara!!! men den största sorgen var Sylars död...

han hade just fått tillbaka hans psyko beteende och sedan tar dom bara bort honom...

och peters mamma var ju helt jävla störd!!! hon bara använde Sylar... så jävla elakt! jag tyckte så synd om honom...

om vi drar ihop detta avsnitt så var det nog en av de bästa i hela serien!

jag älskade varje del av de. Men nu måste jag sörja säsongsavslutet på min favorit serie... jag ska nu börja se om den... man kan ju inte bara helt sluta titta på det! de går ju bara inte!!! ;)


jag tittar också på säsong 1 av criminal minds... jag minns knappt att jag har sett den.. jag såg den på den tiden jag fortfarande tittade på tvn... det var ett tag sedan... :)

nu ska jag sörja och se på ett annat avsnitt Heroes... bara som lite tröst.

By the Way!

jag är mkt ledsen att jag aldrig skriver längre men jag har gått och skaffat mig ett liv utanför detta... Auch!!! ;)

men jag älskar er ändå!

XOXO


Av A Freak - 16 december 2008 21:01

Ja... JAg har jus insett att jag inte är helt ensam om att inte ha ett liv! jag har ju som ni kanske har läst just börjat med MSN igen och jag märker nu att det inte bara är jag som sitter vid datorn på kvällarna! det är typ nästen alla mina kontakter! vilket är lite kul... jaja, tillbaka till mig!

jag har nu suttit mig ner tagit fram en gullig liten päron festis och började läsa min systers blogg... som enligt mig är grymt bra... och nu ska jag sitta här, slå på ett avsnitt chuck och bara ta det lungt!!! skönt!!! jag tänkte ignorera att jag måste plugga och försöka koppla av lite ;)

nu ska jag ´genomföra min plan!

XOXOX

Av A Freak - 15 december 2008 15:54

min trötthet har tagit över och jag vill sova sova sova! jag ska nu ta och läsa lite blogg och sedan se lite chuck(jag håller på att se om) och sedan ska jag sova! men är det inte skönt med sista veckan innan lovet? den bara flyter på och men bara åker med... (djupt,jag vet)


men en nyhet som får mig att må bra!

Jag ska ännu en gång se COLDPLAY!!! haha! jag var ju på dom i september och nu har det visat sig att do kommer igen i slutet av sommeren och jag min syster och min vän ska gå! de ska bli så kul! dom är ju så grym live så man vill ju bara dö! så så ska det bli!

sedan är även mina förhoppningar att jag ska komma på så många festivaler som är möjligt i sommar... ha ni nått förslag på vart jag bara måste åka? nått bra band jag bara måste se?

jag måste bara skaffa lite pengar... sedan vill jag spendera så mkt tid som möjligt i favorit staden Göteborg... men det blir en annan historia!

nu ska jag vila lite

XOXO

Av A Freak - 13 december 2008 22:46

"Fan" tänkte jag när jag såg att det var ett nytt avsnitt på trdeje säsongen men jag måste säga att dom vet vad dom gör! det var så kul att se börja och veta hur allt startade och så men nu förstår jag inte hur Clair kommer bli... kommer hon inte ha några krafter och kommer hon isåfall dö? och kommer hiro någonsin komma tillbaka ur "baktiden"?


det var ett lite vingligt avsnitt om man kan säga det så... jag var inte så fullt intresserad av mitten... början var kul mitten var så satt man kan spela medans man ser och slutet var så jävla perfect!!! jag skrek... det var så grymt! och jag måste bara säga att jag älskar Sylars nya taktik! han är god men ond... han dödar bara dom han vill ha nåt av... så det är ju fiffigt... för han är min favorit karaktär och det känndes så bra att han inte lät Peter bli en mördare utan att han tog den smällen åt honom...

Jag blev så jävla nervör i slutet för jag trodde Arthur hade fått tillbaka hans powers och det var därför han inte dog... men så var det ju inte och det var så skönt!!!

men fan fan fan!!! jag tror Nathan kommer driva hans pappas affärer nu... och jag tror han kommer bli helt körd i huvudet ochjag tror att hon... em- jessica eller niki eller vem fan hon nu är bara kommer driva honom så han blir helt sinnes sjuk eller nåt.... det är det enda dåliga med serien just nu... att dom har tagit bort Micha och Niki... jag saknar dom! dom var ju ganska kul att titta på...


men jag tycker det har blivit lite tråkigt nu för det har kommit in så otroligt många olika nya karaktärer så man hinner inte se alla och ta in alla lika väl som man gjorde förut... det är synd! jag saknar det lite..

nu ska jag hitta på något!

XOXO

Ovido - Quiz & Flashcards